Auteur: Elise
  Leestijd: 3 minuten

De ideale marketingmix: offline en online marketing

Nog even een webpagina optimaliseren voor SEO, die ene SEA-campagne instellen om meer websitebezoekers te genereren of je berichten targeten op een specifieke doelgroep om het bereik net weer te verhogen. De laatste jaren steken veel bedrijven energie in de online marketingactiviteiten. Dat online marketing werkt, dat blijkt, maar werkt offline marketing eigenlijk nog wel?

Deel deze pagina:

Het antwoord is duidelijk: ja! Offline marketing werkt zeker wel. En ja, het is daarom nog steeds belangrijk om aandacht te besteden aan je offline marketingactiviteiten! Printed media heeft een grotere impact op de doelgroep dan digitale communicatiemiddelen. Niet alleen de attentiewaarde van offline communicatiemiddelen is hoger omdat je mensen bereikt die je online niet bereikt, offline marketing zorgt ook voor een persoonlijke benadering én het biedt je doelgroep een onvergetelijke ervaring. Niet gek dus dat offline marketing weer in het rijtje staat van contentmarketing trends en ontwikkelingen voor 2019.

Het werkt!

De inzet van offline marketingactiviteiten is namelijk niet zo vanzelfsprekend meer als een paar jaar geleden. Wanneer je wel tijd steekt in offline marketingmiddelen, laat het zien dat je moeite doet voor je doelgroep en geef je hen het gevoel dat ze belangrijk zijn. Daarmee onderscheid je jouw product of dienst van die van je concurrenten, neemt jouw naamsbekendheid toe en zorg je voor een langdurig contact met je doelgroep. Met offline marketing wordt je product of dienst ook tastbaar gemaakt. Het gaat niet alleen meer over het plaatsen van een simpele advertentie, door sommige activiteiten kun je het product nu zien, ruiken, voelen, aanraken, proeven: het is een beleving waar je een blijvende indruk met achterlaat.

De gouden combinatie

Het is dus zo: offline marketing werkt daadwerkelijk. Maar hoe ziet de ideale marketingmix er dan eigenlijk uit? Ook dit antwoord is duidelijk: de ideale combinatie is een mix tussen offline en online marketing. Offline communicatie versterkt wat je online communiceert en met deze gouden combinatie val je op met je producten en diensten. Het geeft je niet alleen een voorsprong ten opzichte van concurrenten, het zorgt er ook voor dat je doelgroep je kan blijven vinden en dat je merkidentiteit stabiel blijft. Een mix tussen online en offline marketing, zo trigger je jouw doelgroep.

Hoe ziet jouw ideale marketingmix eruit?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?