Concepting

Marketing strategie

Heb jij nog geen opgestelde doelstellingen voor de lange- en korte termijn? Weet jij nog niet exact op welke doelgroep(en) je focust en hoe je de toegevoegde waarde over kan brengen op deze doelgroep(en)? Dan ontbreekt het aan een duidelijke marketing strategie, waarin stappen staan om dichter bij jouw missie te komen.

Waarom is een marketing strategie belangrijk?

Het hebben van een marketing strategie is essentieel. Door middel van een marketing strategie creëren wij samen een onderscheidend plan met concrete doelstellingen, wat richting geeft aan jouw organisatie. Dit plan helpt je om je uiteindelijke missie en visie te volbrengen. Door een duidelijke uitgestippelde koers worden potentiële kansen, maar ook potentiële bedreigingen inzichtelijk voor je bedrijf. In een marketing strategie wordt duidelijk hoe je op lange termijn waarde kunt blijven creëren voor je doelgroep(en).

Heldere doelstellingen marketing strategie

Heldere doelstellingen

Klantreis inzichtelijk marketing strategie

Klantreis inzichtelijk

Duidelijke positionering marketing strategie

Duidelijke positionering

Wat staat er in een marketing strategie?

In het eerste gedeelte van de marketing strategie wordt er richting gegeven aan de strategie. Door onderstaande onderwerpen stapsgewijs te doorlopen ontstaat er een passende strategische keuze, welke past bij de ambities en missie van de organisatie.

  • Bedrijfsmissie
  • Interne analyse
  • Externe analyse
  • SWOT analyse
  • Strategische scenario's
  • Strategische keuze

Nadat deze onderwerpen doorlopen zijn wordt er tactische invulling aan het plan gegeven. Hierin worden concrete doelstellingen bepaald en wordt er gekeken op welke manier de waardepropositie aansluit op de behoeften van de klant. Onderstaande onderwerpen komen hierbij aan bod:

  • Concrete doelstellingen
  • Doelgroep segmenten
  • Persona's (klantprofielen)
  • Waardepropositie
  • Customer journey (klantreis)

Op basis van de klantreis worden de kanalen die de doelgroep gebruikt kenbaar. Vervolgens wordt er gekeken hoe deze kanalen ingezet kunnen worden voor jouw organisatie. Door hier per kanaal concrete invulling aan te geven zal de doelgroep binnen zijn of haar klantreis bereikt worden en kan de toegevoegde waarde overgebracht worden. Dit zorgt voor concrete invulling van de marketingstrategie om de doelstellingen te kunnen behalen.

Onze aanpak

Stap 1 - Een bakje koffie

Onder genot van een bakje koffie gaan we om tafel en bespreken we jouw vraagstuk. We achterhalen jouw wensen en behoeften en leren jouw bedrijf, de markt, jouw concurrenten en jouw doelgroep beter kennen.

Stap 2 - Wij gaan aan de slag

Wanneer we genoeg informatie hebben gaan wij aan de slag. We doen extra research en stellen een marketing strategie op.

Stap 3 - Het advies

Wij presenteren de uitkomsten van de marketing strategie aan jou en geven advies. Jij kunt nu aan de slag met concrete stappen om jouw missie en visie waar te maken. Wij helpen je daar graag bij!

Meer weten over een marketing strategie?

Heb jij een marketinguitdaging, wil jij eens sparren of gewoon een kopje koffie doen? Neem dan contact met ons op. Boost your business!

Neem contact met ons op

Niks missen op marketinggebied?

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen, succesvolle usercases, concrete tips & tricks en laat je inspireren.

Offerte aanvragen

Leuk je dat een offerte wilt opvragen. Vul hieronder in wat het project in grote lijnen inhoudt en wij nemen contact met je op voor een afspraak.

Quickscan