Diensten onlinemarketing 02
Conversie optimalisa...

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

Digital

Yes! Je website is live, je social media campagnes lopen goed en je ziet verkeer binnenkomen op je website. Maar, wat nou als je websitebezoekers je product of dienst maar niet willen afnemen? Dan wordt het tijd om te starten met conversie optimalisatie!

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie, ook wel conversion rate optimization (CRO) genoemd, is het structureel verbeteren van een website, waarbij het verhogen van het aantal gebeurtenissen op de website (conversies) centraal staat. Conversie optimalisatie is niet voor niets één van de belangrijkste aspecten van online marketing. Zodra jij, na al je marketing- en sales inspanningen, de bezoeker eindelijk op je website weet te krijgen, is het natuurlijk hartstikke zonde als ze vervolgens je website verlaten zonder een aankoop te doen of een contactformulier in te vullen.

Met conversie optimalisatie zorg je voor een hogere ROI (Return of investment) van je marketingactiviteiten en maak je van je website meer dan alleen het visitekaartje van jouw bedrijf. Onze CRO-specialisten adviseren jou over het inzetten van conversie optimalisatie. Na uitgebreide analyses geven zij aan waar de bottlenecks op jouw website zitten en waar jij omzet laat liggen. Zo krijg jij een gedegen advies om verder te groeien.

background image

Benieuwd wat conversie optimalisatie voor jouw bedrijf kan betekenen?

Hoe gaan we aan de slag?

Conversie optimalisatie is een doorlopend proces. De wereld verandert continu en het gedrag van jouw websitebezoeker dus ook. Bij Brainpink gebruiken we verschillende tools om het gedrag van jouw website bezoekers in kaart te brengen. Denk hierbij aan Google Analytics 4, Hotjar, Hubspot en Lead info. Onderbuik gevoel? Daar doen we niet aan. Alles keuzes die we maken, baseren we op data.

Een conversie optimalisatie proces start met een onderzoek waarin we de knelpunten van jouw website boven water halen. Dit doen we door middel van een technische, heuristische en digitale analyse. Ook maken we gebruik van heatmaps om het scroll en klikgedrag van jouw bezoeker te analyseren.

Naast dat we door kwantitatief onderzoek in kaart brengen wat de bezoeker op jouw website doet, kijken we ook waarom ze bepaalde gedragingen vertonen. Dit doen we door surveys, interviews en user testing in te zetten. Vanuit de analyse stellen we hypotheses op.

‘’Door [huidige element] aan te passen naar [iteratie element] zullen we een stijging zien in het aantal [ KPI] voor [doelgroep/segment/gebruikerstype].’’

Natuurlijk voeren we onze hypotheses niet direct door, maar testen we deze allereerst door middel van A/B/N-testing. Pas wanneer onze test significant een positief effect heeft op de KPI’s, starten we met het optimalisatie proces.

Lage Kwaliteit 01

Klaar om meer opzet te genereren?

Ben jij benieuwd wat conversie optimalisatie (CRO) voor jouw bedrijf kan betekenen? Onze conversie specialist Francis maakt voor jou een gratis conversiescan. Zij brengt de potentie voor jouw bedrijfswebsite in kaart en analyseert waar de knelpunten van jouw doelgroep zitten.

Zo weet je precies waar jij kansen laat liggen en op welke manier jouw website (nog meer) kan bijdragen aan jouw bedrijfsdoelstellingen.