Influencer marketing
Digital
Influencers of (merk)ambassadeurs zijn mensen met een autoriteit op een bepaald gebied en een groot sociaal netwerk. Met hun boodschap hebben zij impact op de mening, emotie en het gedrag van hun volgers of publiek. Door gebruik te maken van influencer marketing profiteer je als bedrijf van de sociale invloed van deze influencer. Dit kan ontzettend waardevol zijn voor het bereiken en overtuigen van jouw doelgroep.
Andere digital marketing diensten
Zoekmachine optimalisatie (SEO) Zoekmachine adverteren (SEA) Social media marketing E-mailmarketing Content marketing Recruitment marketing Conversie optimalisatieInfluencer marketing is een vorm van social media marketing waarbij door middel van samenwerkingen tussen een influencer en een bedrijf, vaak in de vorm van gesponsorde content, een product, dienst of organisatie wordt gepromoot. Dit kan zijn middels een Instagram post of story, maar ook met een vermelding in een video op YouTube. Influencer marketing werkt door het vertrouwen dat influencers hebben opgebouwd met hun volgersbase. Wanneer jouw product/dienst wordt aangeraden door een bron met veel autoriteit bij de doelgroep, zal dit met de juiste boodschap automatisch meer traffic genereren.
Dit maakt influencer marketing enorm inzetbaar voor naamsbekendheid bij de doelgroep. Helemaal nu het targeten van je doelgroep met advertenties steeds lastiger wordt door de ontwikkelingen omtrent third-party cookies, is influencer marketing een effectieve manier om jouw niche te bereiken.
Waarom influencer marketing?
Vergroot je naamsbekendheid
Met influencer marketing verspreid jij jouw naam in het netwerk van een influencer. Als resultaat levert dit een verhoogde naamsbekendheid op.
Draagt bij aan de vindbaarheid van je product of merk
Influencers kunnen een belangrijk touchpoint zijn in de klantreis die jouw (potentiƫle) klanten maken.
Ontwikkelt vertrouwen door persoonlijke aanbeveling
Als een influencer het zegt, moet het wel goed zijn. Influencer marketing wekt vertrouwen op bij consumenten.
Creƫer engagement met je doelgroep
Bij het samenwerken met de juiste influencer zorg je voor een betrokken doelgroep.