Online marketing

E-mailmarketing

Wil jij direct in contact staan met je klant? Wil jij op elk moment van de customer journey aanwezig zijn en jouw klant daarin ondersteunen? Aan de hand van e-mailmarketing, één van de meest gebruikte direct marketing methodes, kan dat. E-mailmarketing heeft veel verschillende voordelen. Naast dat deze vorm van communicatie perfect meetbaar is, is het de ideale manier om gemakkelijk doeltreffende boodschappen naar jouw klant te communiceren. Zo zorg jij ervoor dat jij relevant voor je klant bent.

Hoe werkt e-mailmarketing?

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing, waarmee je direct in contact staat met de klant door hen een mailing te sturen. Het grote voordeel van e-mailmarketing is dat het een relatief goedkoop kanaal is om jouw doelgroep te bereiken, waarbij je mailing volledig kan personaliseren.

E-mailmarketing kan je op verschillende wijze inzetten. Zo heb jij bijvoorbeeld:

  • Nieuwsbrieven
  • Transactionele mailingen
  • Eenmalige actie mailingen
  • Automatische mailingen
  • Marketing automation mailingen

Slechts één mail sturen naar een hele lijst adressen en hopen dat er wat gebeurt: die tijd is voorbij! In een tijd dat de consument aan alle kanten geprikkeld wordt met marketinguitingen is het belangrijk dat jouw boodschap zo relevant mogelijk is en naadloos aansluit bij jouw doelgroep.

Meetbare resultaten

Meetbare resultaten

Doeltreffende content

Content op het juiste kanaal

Vergroot de live time value

Vergroot de live time value

Voordelen van e-mailmarketing

Dat e-mailmarketing een kanaal is met veel kansen, is duidelijk. Wij zet de voordelen nog even op een rijtje:

  • Persoonlijke benadering
  • Klanten bereiken die interesse hebben
  • Branding van jouw merk
  • Succes is zeer goed meetbaar
  • Gemakkelijk te automatiseren
  • Live time value van de klant vergroten

Onze aanpak

Stap 1 - Een bakje koffie

Onder genot van een bakje koffie gaan we om tafel en bespreken we jouw vraagstuk. We kijken welke mogelijkheden er zijn voor jouw bedrijf en hoe we hier met e-mailmarketing op kunnen inspelen. Samen bepalen we de doelstellingen en de juiste strategie.

Stap 2 - Wij gaan aan de slag

Wij bouwen een template dat volledig past binnen de huisstijl van jouw bedrijf, zodat we jouw klant doeltreffend kunnen benaderen. Staat dit? Dan wordt het tijd om te optimaliseren.

Stap 3 - Optimalisatie plan

Aan de hand van een optimalisatie plan bouwen wij jouw e-mailmarketing steeds verder uit. Denk hierbij aan geautomatiseerde e-mails bij bepaalde gebeurtenissen, zoals bijvoorbeeld een verjaardag van een klant.

Stap 4 - Boost your business

Wij verreiken constant de klantdata en verbeteren continu door de learnings van de A/B-testen. Zo brengen wij jouw e-mailmarketing steeds naar een hoger niveau.

Brainpink_edwinmaas-kopiëren

Meer weten over e-mailmarketing?

Heb jij een marketinguitdaging, wil jij eens sparren of gewoon een kopje koffie doen? Neem dan contact met ons op. Boost your business!

Neem contact met ons op

Niks missen op marketinggebied?

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen, succesvolle usercases, concrete tips & tricks en laat je inspireren.

Offerte aanvragen

Leuk je dat een offerte wilt opvragen. Vul hieronder in wat het project in grote lijnen inhoudt en wij nemen contact met je op voor een afspraak.

Quickscan