52,57% conversiestijging door call to action

Voor Werkis / verder met werk werken we continu aan het verbeteren van het conversiepercentage, wat direct invloed heeft op de ROI (Return of Investment). Hierdoor worden websitebezoekers optimaal benut. Tijdens één van de A/B tests hebben we de solliciteerbutton gewijzigd naar een duidelijkere call to action.

Variant A en B

Op de huidige website stond onder de vacatures een button met 'Reageer direct', waarmee websitebezoekers konden solliciteren. In de A/B test is een variant gecreëerd met de button 'Solliciteer direct'. In een hypothese is gesteld dat deze tekst beter overeenkomt met het uiteindelijke doel van de button.

Stijging conversie 52,57%

Significantie 98%

Het effect van de A/B test is een stijging in het conversiepercentage van 52,57%. Hierbij is een significantie behaald van 98%. Door continue website optimalisatie wordt het conversatiepercentage hoger en beleeft de kandidaat een betere klantreis.

Deel deze pagina:

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?