A/B testing Bureau Techniek

In september 2019 kregen wij de opdracht van Bureau Techniek om van de website een goed draaiende marketingmachine te maken. En daarbij begonnen we in eerste instantie op nul: want naast weinig verkeer, werd er ook bijna niet geconverteerd op de website. Tijd voor verandering!

We hoorden van de wens van Bureau Techniek om meer sollicitaties te ontvangen en zijn op zoek gegaan naar mogelijke verbeteringen. Al snel werd bekend dat het op de conversiepagina's misging. Na een uitgebreide analyse zijn hypotheses opgesteld, die we vervolgens zijn gaan testen. Hierbij viel het op dat de vacatures werden gelezen, formulieren werden ingevuld, maar dat deze vervolgens niet werden verzonden.

Onze hypothese: de verzendknop valt niet genoeg op.

We pasten de neutrale kleur van van de conversiebutton aan naar een contrasterende kleur. Door slechts het aanpassen van deze kleur is de uiteindelijke conversie gestegen met 35,44%.

35,44% conversie stijging

Significantie 97%

Door deze subtiele aanpassing op de website loopt Bureau Techniek geen sollicitaties meer mis en doorloopt de websitebezoeker een betere customer journey. Dát noemen wij nou een win-win-situatie!

Deel deze pagina:

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?