Case study: Zo bouwden wij het merk rondom topsport agency Hamith

Een bedrijf van A tot Z opzetten is iets wat precisie en tijd kost. Een half jaar geleden kregen wij het verzoek om het merk Hamith op te zetten. In dit artikel nemen we je mee hoe zo'n proces verloopt bij Brainpink.

Het creëren van een huisstijl

In eerste instantie is het gesprek aangegaan met mede-initiatiefnemer van Hamith Bart van Vliet. We spraken met hem over de missie, visie en kernwaarden die hij met zijn bedrijf voor ogen had. Op basis van dit gesprek zijn we gestart met het ontwerpen van het logo en de huisstijl. Doel: Het logo moet inspelen op de behoefte van professionele atleten. Voor het logo was het belangrijk dat de kernzin "Heroes are made in the heart" goed naar voren kwam. Daarom is er in de schets gezocht naar een combinatie van de H, een ster en het hart.

In het font is de kernwaarde 'ontwikkeling van atleten' verwerkt. Dit is namelijk de belangrijkste kernwaarde van het bedrijf Hamith. Er is daarom gekozen voor een pijl naar boven als letter A. Ook de uiteindelijke achtergrond bestaat uit pijlen naar boven. De kleur goud is gekozen omdat het staat voor het hoogst haalbare en de exclusieve uitstraling. Daarmee wordt er ingespeeld op de behoefte van professionele atleten.

Eerste foto: Ontwerp logo | Tweede foto: Ontwerp font | Derde foto: Definitieve logo met font in kleur

Het ontwikkelen van de website

Aan de hand van deze huisstijl zijn we begonnen met het creëren van de website. Alle tekst en foto's moeten perfect aansluiten bij de kernwaardes van het bedrijf. Daarom is er niet gekozen voor actiefoto's op het veld, maar zijn er foto's gemaakt van de atleten in hun eigen omgeving. We hebben onze huisfotograaf ingeschakeld en hebben shoots gehouden op de plekken waar de atleten zich het meest op hun gemak voelen.

Daarnaast hebben we de belangrijkste momenten uit het leven van de atleten op een rij gezet. Dit zijn niet de momenten die ze op het veld hebben beleefd, maar die ze als persoon naast het veld hebben beleefd. Hierdoor zetten we de persoon achter de atleet weer centraal.

De tekst is in het Engels gezet omdat deze taal het beste aansluit bij de wensen van de doelgroep. Atleten bevinden zich namelijk vaak in een internationale omgeving. De definitieve website is uiteindelijk een half jaar na de aanvraag opgeleverd. Bekijk hem hier.

De lanceringsvideo

De lancering van Hamith is met teaservideo's aangekondigd. Uiteindelijk is de lanceringsvideo, op hetzelfde moment als de website, gepubliceerd. In de lanceringsvideo hebben we geprobeerd om op een stijlvolle, cinematische maar ook emotionele manier Hamith in beeld te brengen. Deze video is ingestoken op het karakter en de boodschap van Hamith, namelijk om de persoon achter de topsporter centraal zetten.

Beide kanten hebben we in de video naar voren gebracht. De topsporters kant maar vooral de kant van de persoon achter de topsporter. Dit is splitscreen in beeld gebracht, waarbij de hoofdpersoon aan beide kanten te zien is, als ‘topsporter & als persoon’. Hierin laten we de verschillen zien. In het laatste shot komen de twee werelden bij elkaar en eindigen we met een sfeerbeeld die symbool staat voor de balans tussen de twee werelden.

Deel deze pagina:

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Niks missen op marketinggebied?

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen, succesvolle usercases, concrete tips & tricks en laat je inspireren.