De vliegende start van Focuzop

Focuzop, een nieuw uitzendbureau dat gevestigd is in Harderwijk, kwam eind vorig jaar bij ons met een missie. Een bakje koffie later was de opdracht duidelijk: een huisstijl en een website voor een nieuwe uitzendonderneming.

Met ervaring in recruitment marketing was deze opdracht op ons lijf geschreven. We grepen de opdracht aan en startten met de briefing.

Briefing van Focuzop

Huisstijl ontwerp

De kleuren rood-blauw in combinatie met blauw vormen de basiskleuren van de huisstijl. Roodblauw straalt creativiteit uit en is energiek en ondernemend. Blauw zorgt voor professionaliteit, zekerheid en stabiliteit. De look and feel van Focuzop heeft een zakelijke inborst, maar is duidelijk energiek en creatief. Ter ondersteuning van de kernwaarden en sleutelwoorden worden een magenta, cyaan en geeloranje gebruikt. Hierdoor krijgt de huisstijl een degelijke en zakelijke, maar energieke en generalistische uitstraling.

In het logo staat het woordmerk centraal. Focuzop verwijst naar iets waar de focus op ligt. In het logo is dit subtiel uitgewerkt door een dubbele punt. De vormgeving van het beeldmerk is op basis van illustratie ontworpen en het woordmerk zorgt ervoor dat Focuzop altijd de basis is van het logo.

Het logo van Focuzop

Website bouwen

De huisstijl is vastgelegd in een huisstijl handboek, wat de basis vormde om de geheel nieuwe website te bouwen. Het doel van de website was een conversiegerichte website te ontwikkelen op basis van de huisstijl. De structuur van de website is daarom gefocust op de kandidaat. Wanneer de kandidaat de website bezoekt komt hij of zij meteen twee duidelijke call to actions tegen: hij of zij heeft de mogelijkheid om een vacature te zoeken via de zoekbalk, maar kan ook alle vacatures bekijken. De pagina’s van de website zijn volledig ingedeeld op basis van bestaande data en testen, en over elke functionaliteit en plaats op de pagina is nagedacht.

Het vacature overzicht

In het vacature overzicht zijn meerdere aspecten verwerkt die het doorklikpercentage naar de vacatures verhogen. Denk hierbij aan de filters aan de zijkant van de pagina en een korte inleidende tekst. Ook de vacature pagina zelf is ingericht op conversie: de USP’s bovenaan de pagina, het continu tonen van de sollicitatie button, het tonen van een contactpersoon, de vaste volgorde in wij bieden en wij vragen, en kort sollicitatieformulier: alles draagt bij aan het verhogen van conversie.

Functionaliteiten van de website

De inschrijven pagina is een belangrijk onderdeel om kandidaten te werven. De pagina is dan ook duidelijk ingericht en heeft een gemakkelijk formulier, wat leidt tot een hoog conversiepercentage. Door de hele website heen zijn call to actions geplaatst om kandidaten richting de inschrijven pagina te begeleiden. Dit, met als doel dat zo veel mogelijk kandidaten zich inschrijven bij Focuzop.

Content creatie

De content van de website is geoptimaliseerd voor web en organisch zoekverkeer en voorziet in de informatiebehoefte van de doelgroep. Daarnaast is een fotohandboek gemaakt om één lijn te kunnen trekken in het beeldmateriaal op de website. Het CMS is simpel opgebouwd, zodat de medewerkers van Focuzop het beheer van content en de ontwikkeling van de website kunnen beheren. Hiervoor is geen specifieke kennis vereist.

ATS

Focuzop maakt gebruik van een ATS, genaamd Tigris. De website is gekoppeld aan dit ATS, wat betekent dat vacatures direct op de website komen vanuit het ATS en dat zowel sollicitaties als inschrijvingen direct in Tigris terecht komen. Dit is AVG technisch een goede werkwijze en tevens erg efficiënt voor de werknemers van Focuzop. Ook de filters in het vacature overzicht en de USP’s worden vanuit Tigris ingeladen op de website.

Ben jij benieuwd naar de website van Focuzop? Bekijk de website hier!

De ervaring van Focuzop

"Wij begonnen op nul, zonder huisstijl, zonder concept en zonder enigszins een idee wat er allemaal nodig is om een bedrijf qua marketing op de kaart te zetten. Daarom hebben wij bij Brainpink de uitvraag voor een huisstijl en oplevering website neergelegd.

Brainpink heeft niet alleen een mooie huisstijl en een perfecte site opgeleverd, ze hebben ons bij de hand genomen. Als beginnend ondernemer weet je van toeten noch blazen, daarom hadden wij behoefte aan een deskundig en stabiele partner, die rol heeft Brainpink perfect vertolkt.

Meedenkend, nauwgezet, creatief, transparant en ontzettend vaardig. Dit zijn woorden die wij over hebben voor de samenwerking met Brainpink. De woorden zeggen iets over de manier waarop Brainpink ons (als beginnend ondernemer) heeft geholpen op weg naar de creatie van een huisstijl en een super strakke website. Onze verwachtingen zijn overtroffen en wij denken met het opleveren van deze website ook daadwerkelijk het verschil te gaan maken. Wij kunnen oprecht zeggen dat Brainpink er twee ambassadeurs bij heeft. Dank voor de toffe momenten en het geleverde resultaat."

- Jeroen van Loo, co-owner Focuzop

Deel deze pagina:

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Niks missen op marketinggebied?

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen, succesvolle usercases, concrete tips & tricks en laat je inspireren.