E-commerce campagne

Sterk de bouwvak in. Dat was de wens van Werkis / verder met werk. Na een zacht gezegd bijzonder tweede kwartaal had Werkis de intentie om met de wind in volle zeilen de bouwvak in te gaan. Hiervoor werd onze hulp ingeschakeld. Het doel? Zoveel mogelijk sollicitaties realiseren binnen 30 dagen. De uitdaging? Van banenwinkel naar e-commerce. Niet veel later was de campagne 'Werkis e-commerce' geboren.

De belangrijkste succesfactor binnen de e-commerce campagne was het inschakelen van jobboards. Hierdoor werden de vacatures rechtstreeks onder de aandacht gebracht bij de doelgroep. Een tweedelig voordeel: enerzijds leverde dit sollicitaties op, anderzijds werd er direct gebouwd aan de naamsbekendheid van Werkis.

+214% leads

+ 285,96% conversiestijging t.o.v. vorig jaar

+557,83% sollicitaties t.o.v. vorig jaar

Voor Werkis hebben we onderscheid gemaakt tussen de verschillende vacatures. Op deze manier werden alleen de meest relevante vacatures onder de aandacht gebracht bij de doelgroep. Tijdens de campagne werd er nauw contact gehouden met de verschillende jobboards, om zo wekelijks optimalisaties door te voeren om de kosten per lead te verlagen en het aantal sollicitanten te verhogen. Ondersteunend maakten we gebruik van retargeting via social media en Google Adwords, zodat de nieuwe kandidaten de funnel van Werkis werden geleid.

"We werken intensief samen met Brainpink en ook deze campagne is succesvol gebleken. We zijn van mening dat iedereen het verdient om passend werk te doen en door deze campagne hebben we weer veel mensen verder met werk kunnen helpen. Dit geeft ons voldoening en daar doen we het voor. Naast het uitstekende resultaat waarderen we de pro-actieve informatievoorziening vanuit Brainpink."

- Erwin Ketel, Commercieel Directeur Werkis / verder met werk

En de resultaten? Die waren er! De op voorhand bepaalde conversies, op basis van de gestelde budgetten, zijn met 214% overtroffen. Het aantal sollicitaties ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is gestegen met 557,83% en het conversiepercentage is binnen dezelfde periode ten opzichte van vorig jaar gestegen met 285,96%.

Deel deze pagina:

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?