Website FC Utrecht Werkt

Onlangs besloten FC Utrecht en DDF People de samenwerking met elkaar aan te gaan. Dit resulteerde in het prachtige concept FC Utrecht Werkt. FC Utrecht Werkt helpt Utrechters aan hun ideale baan door inzet van het grote netwerk dat ze tot hun beschikking hebben.

FC Utrecht Werkt schakelde Brainpink in om de website en social media campagnes te voorzien van hoogwaardige content. De enthousiaste en kundige marketeers van Brainpink planden samen met het management van FC Utrecht Werkt een brainstorm in om het onderste uit de kan te halen.

Hoe gingen wij te werk?

De totstandkoming van het project FC Utrecht Werkt begint bij ons met een uitgebreide brainstormsessie. We duiken met het team de (digitale) boostroom in en produceren samen een stroom aan ideeën. In deze fase focussen we ons voornamelijk op kwantiteit, zodat we een uitgebreide lijst aan ideeën overhouden die we vervolgens kunnen filteren.

Iedere discipline binnen het team laat zien wat hij of zij voor idee heeft en dit wordt vervolgens aan de andere medewerkers gepresenteerd. Medewerkers vanuit de verschillende afdelingen geven feedback en input vanuit hun eigen vakgebied.

De beste ideeën worden eruit gefilterd en deze worden vervolgens in een nieuwe tekentafel sessie gepresenteerd.

Verfijning vanuit verschillende disciplines

Tijdens de tekentafel sessie worden de gefilterde ideeën stuk voor stuk besproken. Iedere medewerker probeert vanuit zijn of haar eigen vakgebied een visie te geven en kijkt hoe het idee kan aansluiten bij zijn of haar discipline. Hierdoor weten wij precies hoe de verschillende producten die opgeleverd worden elkaar kunnen aanvullen en versterken.

Voor FC Utrecht Werkt startte dit voor Brainpink met de website. Vanuit FC Utrecht Werkt kregen wij een huisstijl aangeleverd. Vanuit deze huisstijl werd bepaald hoe de website eruit moest zien.

De specialisten van Brainpink bepaalden welke pagina's moesten worden gerealiseerd en hoe deze pagina's moesten worden vormgegeven. Na een aantal dagen kwam het team opnieuw bijeen om de inhoud van de website te bespreken.

Inhoud van de website

Mede met behulp van input van FC Utrecht werden de teksten geschreven. Er werd rekening gehouden met de wensen vanuit de club, maar ook met de wensen van DDF people. Met behulp van onze content medewerker resulteerde dit in overtuigende en wervende teksten voor de website van FC Utrecht Werkt.

Nadat de teksten waren geschreven gingen de grafische vormgevers van Brainpink aan de slag. Door nauw samen te werken met de andere medewerkers werden hoogwaardige beelden (zowel foto als video) opgeleverd die konden worden ingezet voor de website en social media.

Social media

Op basis van de beelden konden ook de social media marketeers aan de slag. Een uitgedachte strategie resulteerde in verschillende uitingen op diverse kanalen van FC Utrecht Werkt, FC Utrecht en DDF people. Onze social media strateeg Jorn bedacht pakkende en wervende uitingen waarmee de social content op zou vallen.

Deel deze pagina:

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Niks missen op marketinggebied?

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen, succesvolle usercases, concrete tips & tricks en laat je inspireren.