Volgens Cialdini voelen mensen zich verplicht iets terug te doen als ze iets krijgen. Pas dit toe op je landingspagina door bezoekers iets waardevols aan te bieden, zoals:
Door eerst waarde te bieden, zullen bezoekers eerder geneigd zijn om iets voor jou terug te doen, zoals zich inschrijven voor je nieuwsbrief of een aankoop doen.
Mensen willen consistent zijn met eerdere acties en toezeggingen. Maak hier gebruik van door bezoekers kleine commitments te laten maken, zoals:
Zodra ze deze kleine stap hebben gezet, zullen ze eerder geneigd zijn grotere acties te ondernemen, zoals een product kopen of een dienst afnemen.
Mensen zijn geneigd experts en autoriteiten te volgen. Bouw je geloofwaardigheid op door op je landingspagina te laten zien dat je een autoriteit bent in je vakgebied. Denk aan:
Als bezoekers jou zien als betrouwbare expert, zullen ze eerder geneigd zijn je aanbod serieus te nemen.
Mensen doen eerder zaken met mensen die ze aardig vinden. Wek sympathie op door op je landingspagina:
Door authentiek en relatable over te komen, creëer je een band met bezoekers waardoor ze sneller tot actie overgaan.
Volgens Cialdini hechten mensen meer waarde aan dingen die schaars of moeilijk te verkrijgen zijn. Speel hierop in door op je landingspagina elementen van schaarste te gebruiken, zoals:
Creëer direct urgentie en exclusiviteit om je bezoekers sneller te laten beslissen.
Til je landingspagina naar een hoger niveau met de overtuigingsprincipes van Cialdini. Pas deze krachtige strategieën toe, boost je conversies en ontdek de ideale aanpak voor jouw doelgroep.
Wil je weten hoe wij de principes van Cialdini op jouw landingspagina kunnen toepassen? Neem vandaag nog contact op en zie hoe we je kunnen helpen om meer succes te behalen.