Recruitment marketing

Het kan een behoorlijke uitdaging zijn om de juiste kandidaten te vinden en hen te boeien en te binden aan jouw organisatie. In sommige vakgebieden is er een behoorlijke schaarste voor goede kandidaten. Hierdoor is het belangrijk om je als werkgever te onderscheiden en creatief te zijn binnen je recruitment marketing en strategie om talent te verleiden tot solliciteren. Wij ondersteunen je bij het aantrekken van talent door efficiënte doelgroepgerichte campagnes en verhogen de candidate experience door middel van converterende recruitment websites.

Doelgroep targeting

Doelgroep targeting

Employer branding

Employer branding

Meetbare resultaten

Meetbare resultaten

Recruitment marketing op maat

Brainpink is marketing specialist die samen ontwikkeling en verandering creëert. Wij durven, doen en gaan voor een maximale klantbeleving met een verbluffend eindresultaat. Wij vertalen jouw vraagstuk naar concepten en concrete marketingactiviteiten op maat om bij te dragen aan jouw doelstellingen. Ready to boost your business?

Vraag vrijblijvend een offerte op
Online Marketing Brainpink

Ervaringen met Brainpink

Wat is recruitment marketing eigenlijk?

Recruitment marketing is het proces waarbij je jouw merk of organisatie communiceert naar potentiële kandidaten. Met behulp van een effectieve inzet van recruitment marketing kan het aantal sollicitanten voor vacatures verhoogd worden.

Waarom kiezen voor een recruitment marketeer?

De voornaamste reden waarom bedrijven kiezen voor een recruitment marketeer is omdat ze te maken hebben met een teruglopend aantal sollicitanten. Een recruitment marketeer brengt in beeld wat de behoeften van de organisatie zijn, hoe de vacatures beter gevonden kunnen worden en hoe het aantal sollicitanten voor de vacatures verhoogd kan worden. Recruitment marketing is een strategisch proces waarbij niet uitsluitend gewerkt wordt met het promoten van specifieke vacatures.

Hoe ziet het recruitment marketing proces eruit?

Brainpink heeft een groot aantal recruitment klanten in haar portfolio. Door volgens een vaste recruitment marketing structuur te werken weten we effectieve resultaten te behalen voor onze klanten. Door de klantervaring in beeld te brengen weten we zorgvuldig de pijn- en verbeterpunten van het recruitment proces voor organisaties in beeld te brengen en te verbeteren.

Waarom marketing en recruitment combineren?

Een vraag die vaak gesteld wordt is waarom marketing en recruitment gecombineerd moeten worden. Veel mensen stellen dat de HR-afdeling verantwoordelijk is voor het binnenhalen van de kandidaten. Het grote verschil tussen recruitment en recruitment marketing is dat recruitment marketing breder is. Als recruitment marketeer wordt ook zorg gedragen voor het uitdragen van de organisatie als een aantrekkelijke werkgever.

Verschillen tussen recruitment en recruitment marketing

De recruiter focust zich in veel gevallen op het vinden van kandidaten indien er specifieke arbeidsbehoeften binnen de organisatie zijn. Recruitment marketing is een doorlopend proces waarbij de organisatie wordt gepromoot als aantrekkelijke organisatie om voor te werken. Ook als er geen specifieke vacatures openstaan zorgt recruitment marketing ervoor dat de organisatie als aantrekkelijk wordt gezien voor potentiële kandidaten.

Daarnaast zit er een verschil in de relatie. Een recruiter heeft vaak een één op één relatie met de kandidaat, terwijl recruitment marketeers zich vaak op een grotere groep kandidaten richten, gebaseerd op bijvoorbeeld een persona.

Ook als er gekeken wordt naar verantwoordelijkheden is er een verschil tussen recruitment en recruitment marketing. Als recruiter ligt de verantwoordelijkheid bij een recruiter of HR manager, terwijl er bij recruitment marketeers ook verantwoordelijkheid ligt bij een content marketeer of recruitment marketing manager.

Meer informatie over recruitment marketing?

Heb jij een marketinguitdaging, wil jij eens sparren of gewoon een kopje koffie doen? Neem dan contact met ons op. Boost your business!

Neem contact met ons op

Niks missen op marketinggebied?

Blijf op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen, succesvolle usercases, concrete tips & tricks en laat je inspireren.

Offerte aanvragen

Leuk je dat een offerte wilt opvragen. Vul hieronder in wat het project in grote lijnen inhoudt en wij nemen contact met je op voor een afspraak.

Quickscan