Online marketing
Auteur: Roos
Leestijd: 6 minuten
Het is 2024 en we bevinden ons in een tijd waarin de social media wereld blijft verrassen en ontwikkelen. Elke dag lijken er nieuwe trends en ontwikkelingen te ontstaan. Als we een blik werpen op de trends van dit jaar, kunnen we niet alleen de huidige stand van zaken zien, maar ook een glimp opvangen van wat de toekomst van online interactie voor ons in petto heeft. Hier zijn de zeven social media trends van 2024!🚀
Oja, video's zonder ondertiteling zijn echt zo 2023. In 2024 wordt het plaatsen van video's zonder ondertiteling beschouwd als proberen te eten zonder bestek: ongemakkelijk en niet effectief. Iedereen kijkt tegenwoordig zonder geluid, dus ondertiteling is de key! Ondertiteling toevoegen aan al je video's, ongeacht het platform, vergroot niet alleen de betrokkenheid, maar maakt je content ook toegankelijk voor iedereen. En het helpt mensen om jouw content te vinden.
Weet je wat ook mega populair is? Korte, krachtige video's, zoals die op TikTok, Youtube Shorts en Instagram Reels, blijven groeien en vinden zelfs hun weg naar LinkedIn. Onze concentratieboog wordt steeds korter, dus snackable content is de way to go! Entertainment en informatie in een paar seconden, dat is de kunst. Dus ook in 2024 blijft snackable content ontzettend populair.
Ook social commerce zet door in 2024. Social media wordt ook een grote shopervaring. Je kunt nu gewoon spullen kopen vanuit je favoriete social media apps. Het is zo makkelijk en snel, echt een game changer! Gemak en snelheid staan dan ook centraal in deze opkomende trend. De scheidingslijn tussen sociale media en e-commerce vervaagt, waardoor merken nieuwe manieren vinden om hun producten aan te bieden en consumenten een naadloze, alles-in-één winkelervaring te bieden.
Wees vooral lekker jezelf online! Geen perfectie meer, maar echtheid en oprechtheid. Mensen willen de rauwe, ongefilterde versie van jou zien. Echtheid wint het van perfectie, en gebruikers waarderen die oprechtheid. Het delen van rauwe, ongefilterde momenten creëert een gevoel van herkenbaarheid tussen merken en hun doelgroep. Deze trend benadrukt de menselijke kant van social media en laat zien dat het niet altijd gaat om glanzende beelden, maar om echte connecties.
Oh, en vergeet niet dat social media nu ook als zoekmachines fungeren. TikTok en Pinterest zijn nu de places to be voor snelle, specifieke zoekopdrachten. Dus gebruik slimme trefwoorden en biedt waardevolle content. TikTok is de nummer 1 zoekmachine voor meer dan de helft van generatie Z. Wat trekt mensen aan op sociale media voor zoekopdrachten? Snelheid en kwaliteit. Het optimaliseren van titels, bijschriften en hashtags blijft cruciaal om content gemakkelijk vindbaar te maken op deze platforms. Door strategisch gebruik te maken van trefwoorden en het bieden van waardevolle, relevante content, kunnen merken hun zichtbaarheid vergroten en nieuwe doelgroepen bereiken.
Dit is nog maar het begin van alle nieuwe ontwikkelingen op social media in 2024. Dus blijf die trends nauwlettend in de gaten houden, blijf trouw aan jezelf en dompel jezelf volledig onder in de online wereld. Dus laat je online aanwezigheid bloeien in het komende jaar!
Neem contact met ons op, Martijn helpt je graag verder!