Header01
De skillscv app lanc...

Strategy & Identity

De SkillsCV app lanceren!

De SkillsCV app lanceren!

Digital

Wij mochten met al onze disciplines de app van SkillsCV op de kaart zetten met deze toffe (lancerings)campagnes! SkillsCV matcht gebruikers op basis van hun skills op meer dan 400.000 vacatures! Een uniek concept, omdat hierbij echt je vaardigheden centraal staan. Wij hebben de campagnebeelden voor SkillsCV opgemaakt, waardoor we de app op een creatieve manier bij de doelgroep onder de aandacht brengen.🚀

Klant:
SkillsCV

Opdracht:
lanceringscampagne

Social media organisch

De livegang van SkillsCV zijn ondersteund met verschillende beelden. Deze beelden staan op LinkedIn, Facebook en Instagram. Het organisch gebruiken van social media kan een geweldige manier zijn voor SkillsCV om hun merkbekendheid te vergroten en een publiek op te bouwen. Door regelmatig interessante en relevante content te plaatsen op social media, kan SkillsCV volgers opbouwen en interactie aan gaan met de volgers. Daarnaast kan het organisch gebruik van social media helpen om de persoonlijkheid en het karakter van SkillsCV beter op de kaart te zetten, wat kan helpen om zich te onderscheiden van concurrenten. Door interactie aan te gaan met de volgers en te reageren op vragen en opmerkingen, kan SkillsCV op een makkelijke en laagdrempelige manier communiceren met de doelgroep.

Meta adverteren

Voor SkillsCV kan adverteren op Meta een effectieve manier zijn om het merk op de markt te brengen en de doelgroep te bereiken. Zo is Instagram een van de meest populaire sociale mediaplatforms, vooral onder jongere generaties, en biedt veel mogelijkheden om de app te promoten. Instagram heeft over het algemeen een jongere, meer visueel ingestelde doelgroep met een focus op mode, schoonheid, reizen en andere interessante onderwerpen. Facebook heeft daarentegen een bredere leeftijdsverdeling en biedt meer targetingopties voor zakelijke en professionele interesses. Daarom is er ook voor gekozen om voor SkillsCV op zowel Facebook als Instagram te adverteren.

Met Meta advertentie kun je je doelgroep targeten op basis van leeftijd, interesses, locatie en meer. Dit betekent dat de advertenties alleen worden gezien door mensen die waarschijnlijk geĆÆnteresseerd zijn in wat je te bieden heeft, waardoor het advertentiebudget efficiĆ«nter wordt besteed. Over het algemeen kan adverteren op Meta een goede investering zijn voor start-ups die op zoek zijn naar manieren om hun merk te promoten en een publiek op te bouwen. Dit is ook de reden dat wij Meta adverteren hebben ingezet voor SkillsCV

Met de Meta advertenties zijn de afgelopen twee maanden de volgende resultaten behaald:

  • ā‚¬2,94 per lead

  • 4153 mensen naar de website geleid

  • 1703 klikken naar de app store vanaf de website

  • 170,557 mensen bereikt

  • 537,043 weergaven

Voor de Meta advertenties hebben we onderstaande beelden gebruikt.

Knallen met TikTok

Sinds kort zijn we ook begonnen met TikTok voor SkillsCV. Hier is voor gekozen, omdat dit platform een enorm bereik heeft. TikTok is een van de snelst groeiende sociale media platforms ter wereld en door gebruik te maken van TikTok, kan het bereik vergroot worden en kan hun merk op de kaart worden gezet bij een groot publiek. Daarnaast staat TikTok bekend om zijn virale content en SkillsCV kan hierop inspelen door creatieve en pakkende video's te plaatsen die snel kunnen worden gedeeld en geliked. Als de video's aanslaan, kan dit resulteren in een enorme toename van de naamsbekendheid van SkillsCV. Neem zeker even een kijkje op het TikTok account van SkillsCV, klik hier!

Een nieuwe landingspagina en SEO

Voor SkillsCV zijn we begonnen met het schrijven van blogs. Deze blogs zorgen uiteindelijk voor meer verkeer naar de website, waardoor SkillsCV bekender wordt. De blogs die wij zowel hebben geschreven gaan over omscholen op latere leeftijd, tips voor een succesvol online sollicitatiegesprek en hoe je een effectieve carriĆØreswitch maakt. Blogs zorgen naast meer verkeer ook voor meer DA (Domain Authority), dit stimuleert de rankings van SkillsCV uiteindelijk ook in Google! Domain authority wordt ook wel gezien als de populariteit van je website door de ogen van Google. Het schrijven van blogartikelen doen we allemaal aan de hand van een contentkalender die we zelf hebben ontwikkeld. De contentkalender sluit aan bij de diensten van SkillsCV, waardoor direct de juiste doelgroep wordt aangesproken. De contentkalender is ook gebaseerd op zoekwoorden waar kansen liggen en waar SkillsCV mogelijk op zou kunnen ranken na het schrijven van een goed blogartikel.

Verder hebben we voor SkillsCV een start gemaakt met backlinking. Dit zorgt ook voor meer autoriteit van de website. Backlinking is het linken naar een domein vanaf een ander domein. Hierbij kun je denken aan het schrijven van artikelen op een gastblog, waarbij een link wordt geplaatst naar SkillsCV. Ook startpagina's vallen onder een vorm van backlinking. Door dit af te wisselen en links toe te voegen richting de website van SkillsCV zal langzaam de domain authority stijgen.

background image

Heb jij ook hulp nodig bij een knallende start?