Werkis
Social media campagn...

Digital Marketing

Hoe wij een geslaagde social media campagne draaiden voor Werkis

Hoe wij een geslaagde social media campagne draaiden voor Werkis

Digital

Werkis komt regelmatig bij ons met de vraag of een specifieke vacature extra kan worden uitgelicht. Deze keer ging het over een klantenservice medewerker functie. Omdat social media steeds populairder wordt, is het adverteren op deze platformen vaak een aantrekkelijke manier om de vacatures in korte tijd bij een grote doelgroep onder de aandacht te brengen. Vooral wanneer het gaat om vacatures die ook starters of zij-instromers aanspreken. Onze social media advertising specialisten maakten direct een plan om zo snel mogelijk nieuwe kandidaten aan te leveren🚀.

Klant:
Werkis

Opdracht:
Social media advertising

Hoe gingen we te werk?

Allereerst maakten onze social advertising specialisten Lisa en Eline een plan om de campagne zo succesvol mogelijk te laten verlopen. Hieruit bleek al snel dat het een laagdrempelige campagne betrof met een hoog salaris in verhouding tot vergelijkbare functies in de branche. Binnen de advertentie en het leadformulier zorgden onze collega's er daarom voor dat het salaris goed werd benadrukt. Er is uiteindelijk besloten om leadformulieren in te zetten op zowel Facebook als Instagram, omdat de doelgroep veel op deze platformen te vinden is. Bij leadformulieren laten de beoogde klanten hun gegevens achter binnen het social media platform, dat automatisch de gegevens aanvult om de drempel van inschrijving zo laag mogelijk te houden.

Het inrichten van de social media advertising campagne

Daarnaast is in overleg met Werkis de doelgroep bepaald en uitgewerkt en zijn er drie verschillende visuals gemaakt die uit konden worden gezet op deze twee platformen. Door meerdere beelden toe te voegen, kan de campagne in een later stadium geoptimaliseerd worden op basis van de prestaties van de verschillende advertenties. Tijdens dit proces wordt er gekeken naar de reactie van de doelgroep op de visuals, zodat de campagne met de best presterende advertentie(s) kan worden doorgezet. De visual die het beste werkte, was in dit geval de rechter advertentie.

Losse Kaarten callcenter 2
Customer service medewerker

De resultaten

De campagne heeft uiteindelijk een half jaar gelopen, met twee korte pauzes. Tijdens de tussenpauzes was er een tijdelijke recruitment stop. In het gehele half jaar hebben we de volgende resultaten behaald:

  • Gemiddelde kosten per klik van €0,26;

  • Gemiddelde kosten per lead van €5,10;

  • Gemiddelde doorklikratio van 5,15%;

  • Totaal bereik van 42,136 personen;

  • 179,000 totale vertoningen;

  • 9.197 klikken op de advertenties;

  • 16 starters.

Al met al een geslaagde campagne!

background image

Hulp nodig bij het opzetten van een nieuwe social media advertentie?