Solen feyissa Xfnf Ml Np W Do unsplash
Tiktok strategie voo...

Digital Marketing

TikTok Strategie voor Werkis

TikTok Strategie voor Werkis

Digital

TikTok is anno 2022 een populairder medium dan ooit en hét platform om in te zetten voor het bereiken van steeds grotere doelgroepen. Voor Werkis heeft Brainpink een TikTok strategie uitgerold, om het merk onder deze jonge doelgroep onder de aandacht te brengen. Belangrijk voor de naamsbekendheid en goed voor de toekomst! Werkis is een intermediair op de arbeidsmarkt en een bedrijf in de uitzendbranche op de markt zetten brengt een aantal uitdagingen met zich mee: hoe promoot je dit type bedrijf? Én hoe blijf je zakelijk, maar met een boodschap die past bij de doelgroep?

Klant:
Werkis

Opdracht:
TikTok Strategie

Waarom TikTok inzetten in social media strategie?

Wie dacht dat TikTok alleen gebruikt werd door kinderen en tieners heeft het fout. TikTok is anno 2022 populairder dan ooit. Het Newcom Nationale Social Media onderzoek 2022 laat zien dat het platform is gestegen van 1,7 miljoen Nederlandse gebruikers in 2021 naar 3 miljoen gebruikers dit jaar. We zien met name een enorme toename in gebruikers in de leeftijdscategorie 20-29.

De app wordt steeds volwassener en dat betekent dat de app in te zetten is voor verschillende marketingdoeleinden en het perfecte middel is voor het bereiken van een jonge doelgroep.

Pexels cottonbro 5081930 1

Uitzendbureau in de markt zetten op TikTok - hoe hebben we dat gedaan?

Bepaal het type content dat je wilt creëren + maak een basis strategie

Wat past bij de doelgroep én wat past bij jouw bedrijf? Dat klinkt simpel, maar kan een enorme uitdaging zijn. Om het type content te bepalen is het fijn om inspiratie op te doen bij concurrenten of bij je doelgroep. Je kunt bijvoorbeeld door je foryou page scrollen en kijken hoe je concurrenten met TikTok omgaan.

Houd trends in de gaten

Geen platform is zo gevoelig voor trends als TikTok. Een viral muziekje, een bepaald videoformat, veel tekst in beeld, weinig tekst in beeld, videolengte, etc. Het speelt allemaal mee in de uiteindelijke populariteit van jouw video. Het is dan ook belangrijk dat je een trend plaatst als deze nog relevant is.

Test welke TikTok-hashtags voor jouw doelgroep werken

Zodra je weet wat voor content je wilt maken, is het belangrijk om te kijken welke hashtags je gaat gebruiken. Deze hashtags zullen je helpen jouw doelgroep te bereiken.

Bewerk je video's

Na het opnemen van de content kun je de video bewerken in de app. Zo maak je de TikTok aantrekkelijk voor je doelgroep. Geef de video ook altijd een naam, als je doelgroep dan je account bekijkt kunnen ze meteen zien waar de video over gaat. Dit kan ze aanzetten tot het bekijken van je video. Voeg eventueel muziek toe dat op dat moment trendy is.

Uitproberen en kijken wat werkt

Het mooie aan TikTok is dat iedereen, maar dan ook iedereen, viral kan gaan. Het is dus vaak een kwestie van kijken welke content werkt. Vanuit een basis strategie, met een aantal video-ideeën, zijn we gestart met posten. Al snel bleken de sollicitatietips een hit te zijn! Nu vormen deze video de basis van het Werkis TikTok account. Met een vast gezicht en een duidelijke structuur. Verder maken we video’s over andere werkgerelateerde onderwerpen: “Wat is de beste werkplek voor jou?”, “Vooroordelen over uitzendbureaus” en “Dit kun je beter NIET zeggen tijdens een sollicitatiegesprek”.

De resultaten voor Werkis

Inmiddels zijn er voor Werkis al zeven video’s viral gegaan en zijn er bijna 1400 volgers bij gekomen. Werkis heeft namelijk momenteel al 1594 volgers.

De onderwerpen van de viral video’s zijn:

  • Dit kun je beter niet zeggen tijdens je eerste sollicitatie 297,5K

  • Sollicitatie tip 2: 162,8K

  • Sollicitatie tip 5: 38,8K

  • Sollicitatie tip 10: 37,1K

  • De reis van Robin: 25,2K

  • Sollicitatie tip 3: 19,1K

  • Sollicitatie tip 8: 11K

background image

Ook aan de slag met TikTok? Wij helpen je graag

Neem contact op Neem contact op long-arrow