Skills live 4
Van 0 naar 15 000 ge...

Digital Marketing

Van 0 naar 15.000 gebruikers voor SkillsCV

Van 0 naar 15.000 gebruikers voor SkillsCV

Digital

SkillsCV, een nieuw platform in de HR technologie, wilde een kickstart met hun gloednieuwe app. Met een scherpe focus op datagedreven strategieën, was het doel om meer dan gebruikers te werven tegen een kosteneffectief tarief. En dat is gelukt!

Klant:
SkillsCV

Opdracht:
Test

Uitdaging

De primaire uitdaging was het aantrekken van nieuwe gebruikers naar het SkillsCV-platform in een concurrerende markt. Met een vastgesteld doel van 15.000 nieuwe gebruikers, was het cruciaal om een kosten-efficiënte strategie te implementeren die zowel aantrekkelijk als meetbaar zou zijn.

Aanpak

  1. Doelgroepanalyse: Voor ons start een samenwerking altijd met een strategie. Hiermee krijgen we diep inzicht in de behoeften, motivaties en pijnpunten van de doelgroep. Dit is de basis van de strategie die we daarna ontwikkelen. We zien in de resultaten dat een diep begrip van de (klant van de) klant leidt tot effectievere campagnes.
  2. Content Marketing: We ontwikkelenden content voor iedere fase van de online marketing funnel, zodat er naast daadwerkelijke gebruikers gefocust wordt op het bekend maken van het merk SkillsCV.
  3. Zoekmachineoptimalisatie (SEO): Optimalisatie van de website voor betere zichtbaarheid in zoekmachine resultaten. Hierbij werd, aansluitend op content marketing, ook gericht op het technisch optimaliseren van de website en het verkrijgen van links.
  4. Pay-Per-Click (PPC) Reclame: Gerichte advertentiecampagnes op platforms zoals Google Ads en sociale media.
  5. E-mail Marketing: Gebruik van gepersonaliseerde e-mailcampagnes om leads te cultiveren en te converteren.
  6. A/B-testen: Continu testen van verschillende elementen om de effectiviteit van de campagnes te maximaliseren.

Resultaten

  • Meer dan 15.000 nieuwe gebruikers werden geworven in de campagneperiode;
  • Kosten per lead (CPL): We bereikten een CPL van slechts €4,55, wat efficiënter is dan de benchmark (wat volgens verschillende onderzoeken in 2023 tussen de €15 en €25 ligt voor werkzoekenden);
  • Verhoogde Engagement: Verbeterde gebruikersinteractie op het platform, wat leidde tot hogere conversiepercentages.

Conclusie

Deze case laat zien hoe een datagedreven en strategisch georiënteerde online marketingaanpak kan leiden tot significante online groei in gebruikersaantallen tegen lage kosten.

Door continue te analyseren, optimalisateren en de inzet van diverse online marketingmiddelen, hebben we niet alleen onze doelstellingen bereikt, maar ook de basis gelegd voor toekomstige groei en succes van SkillsCV.

quote

"Brainpink is voor ons een mooie partij gebleken door de mix van strategie en executie binnen 1 bedrijf. Aan de ene kant no-nonsense communicatiekoers bepalen vanuit strategie en aan de andere kant o.b.v. data campagnes uitzetten en bijsturen. In beide gevallen lekker snel kunnen schakelen met mensen die snappen wat je bedoelt, in een bedrijf met alle specialismes onder 1 dak. Absolute aanrader!"

Jan Peter van der Wal SkillsCV

background image

Ook effectieve online marketing campagnes draaien?