BP 03845
Strategy identity

Strategy & Identity

Strategy & Identity

Digital

In een tijd waarin online aanwezigheid het bestaansrecht vormt voor vele organisaties en gebruikers verdrinken in het aantal websites en de hoeveelheid content is het geen optie meer om gedachteloos wat online te gooien.

Strategie en identiteit vormen de basis van jouw marketingactiviteiten. Een goed begin is het halve werk en zo is het ook met marketing. Marketing zonder strategie is als darten met je ogen dicht. Er bestaat altijd een kans dat je naar de bullseye gooit, maar met een strategie wordt deze kans een stuk groter! Met meer grip op jouw strategie en identiteit zijn je marketingacties een stuk krachtiger en effectiever.

Waar begin je? Wat is er voor nodig om de juiste doelgroep te bereiken, welke positionering hoort hierbij en hoe ziet je visuele identiteit er dan uit? Allemaal vragen waar wij je graag bij ondersteunen!


Waarom is strategie belangrijk?

Een strategie legt vast hoe jij met waardevolle, relevante en consistente informatie een duidelijk omschreven publiek kan aantrekken, activeren en behouden. Zo zorg je ervoor dat jouw inspanningen aan het einde van de dag leiden tot winst met betrekking tot je doelstellingen.

Met een heldere strategie en duidelijke identiteit voorkom je dat je marketingactiviteiten niet bijdragen aan jouw bedrijfsdoelstellingen en daardoor geen leads genereren of diensten/producten verkopen.

Martijn lachen computer min

Welke voordelen levert het op?

Verwachtingspatroon

Met een strategie wordt samen bepaald wat de doelstellingen zijn voor welke doelgroep. Hierdoor weet jij als klant precies wat je kan verwachten.

Krachtige communicatie

Met een achterliggende strategie ontstaat er synergie tussen de verschillende communicatiekanalen. Hierdoor wordt het effect van de kanalen versterkt.

Onderscheid je van concurrenten

Een veelgemaakte fout binnen de (online) marketing is dat organisaties een focus missen. Met de juiste strategie onderscheid jij je van concurrenten.

Effectieve inzet van marketingkanalen

Zonder duidelijk plan is er een risico: je geeft geld uit aan kanalen waar je wellicht geen impact mee maakt. Met een marketingstrategie bepalen we nauwkeurig waar jouw doelgroep zich bevindt.

Grip op je marketinginvestering

Door een heldere strategie weet jij precies waar jouw marketinginvesteringen naartoe gaan, en ook wat ze gaan opleveren. Hierdoor kun je meer rendement maken op de marketinginvesteringen.

Onze aanpak

Het vaststellen van jouw strategie en (merk)identiteit vormt de basis voor jouw marketing en is daarmee the key to succes. Bij Brainpink kunnen we je helpen met het vastleggen van deze fundering. Onze strategische collega's nemen jouw merk graag samen met jou onder de loep. Onze Brainpink3 methode helpt ons daarbij.

Bekijk onze eigen methode Bekijk onze eigen methode long-arrow
BP 03723
BP 03699