Uitbesteden online m...
BP 03875

Online marketing

12 voordelen aan het uitbesteden van online marketing

Auteur: Stan

Leestijd: 4 minuten

Online zichtbaarheid is een must om nieuwe klanten aan te trekken, maar ga je online marketing uitbesteden of zelf uitvoeren? Je wilt natuurlijk online makkelijker vindbaar zijn dan je concurrentie en je bedrijfsdoelstellingen behalen. Nu is de vraag of je online marketing in-house gaat uitvoeren, of dat het online marketing uitbesteden wordt. Je bent natuurlijk druk met de uitvoering van je dagelijkse bedrijfsactiviteiten. Hieronder hebben wij 12 redenen staan waarom het uitbesteden van online marketing efficiënter is.

1. Vakkennis

Door online marketing campagnes door specialisten uit te laten voeren weet je zeker dat een campagne efficiënt wordt uitgevoerd. Specialisten zijn immers elke dag bezig met uitvoeren van hun online marketing discipline en zijn continu bezig met het optimaliseren van hun vakgebied. Vaak gaat dit gepaard met jarenlange ervaring en beschikbare data om onderbouwde keuzes te maken in campagnes. Het uitbesteden van online marketing zorgt voor efficiëntere campagnes, dankzij de vakkennis van de marketing specialisten.

2. Geen dure marketingtools

Marketingtools zijn erg belangrijk om campagnes uit te voeren en kwalitatieve analyses te maken voor bijvoorbeeld SEA, SEO, social media advertising, conversieoptimalisatie en e-mailmarketing. Dit zijn vaak tools die over het algemeen te duur zijn voor het mkb. Voor marketingbureaus zijn deze tools echter onmisbaar, want zonder draai je vaak minder efficiënte campagnes.

3. Onpartijdig perspectief

Online marketing uitbesteden bij een marketingbureau zorgt ervoor dat er met een frisse blik naar de huidige en toekomstige online marketingstrategie wordt gekeken. Een marketingbureau heeft een onpartijdig perspectief en geeft daarom onpartijdige feedback. Dit zal resulteren in meer inspiratie en met data onderbouwde marketingconcepten.

4. Kostenbesparend

Een fulltime medewerker inschakelen voor de online marketing kost vaak net zoveel als het inzetten van verschillende online marketing specialisten. Hierdoor haal je meer disciplines in huis en behaal je betere resultaten.

BP 03914

5. Ervaring en specialisme

Bij het uitbesteden van de online marketing draait het niet alleen om vakkennis, maar ook ervaring van het online marketingbureau. Online marketingbureaus hebben vaak vergaande ervaringen in verschillende branches. Dit zijn kostbare ervaringen die bij jouw branche essentieel kunnen zijn om mee te nemen in de uitvoering van campagnes.

6. Datagerichte resultaten

Tegenwoordig is het van groot belang dat je datagericht gaat werken om je beoogde ROI (Return on investment) te behalen. Een belangrijk onderdeel hiervan is de meetbaarheid van data in campagnes. Online marketingbureaus weten hoe belangrijk het meten van data is en hierdoor weet jij precies hoe elke euro zich terugverdient.

7. Continuïteit waarborgen

Het opzetten en uitvoeren van een efficiënt online marketingplan is niet eenvoudig, laat staan het optimaliseren van een online marketing plan. Door het uitbesteden van online marketing, weet jij zeker dat marketingplannen worden onderhouden en geoptimaliseerd.

Online marketingbureaus zijn verantwoordelijk voor het terugkoppelen van de resultaten uit campagnes. Als opdrachtgever controleer je of de resultaten in lijn liggen met jullie verwachtingen. Op deze manier zorgen beiden partijen ervoor dat de continuïteit gewaarborgd wordt.

8. Focus op core business

Door het uitbesteden van online marketing kan iedereen binnen je bedrijf zich focussen op bedrijfsactiviteiten en de kerntaken. De online marketing wordt uitgevoerd door de specialisten bij het online marketingbureau. Zo voert iedereen de taken uit waar die goed in is.

Data dashboad peczwollewerkt mockup

9. Schaalbaarheid

Als een online marketingplan eenmaal staat en succesvol blijkt, kan er eenvoudig opgeschaald worden tegen minder kosten. Dit kan omdat de basis van het marketingplan al staat en de koppelingen tussen systemen al liggen. Hierdoor wordt er tijd bespaart in het opzetproces voor nieuwe campagnes van andere online marketing disciplines en bespaar je kosten.

10. Maandelijkse updates

Je hoeft niet meer de resultaten bij te houden van verschillende campagnes in allerlei systemen. Marketingbureaus maken vaak een koppeling tussen de software en een dashboard, die ze op elke moment naar jou kunnen sturen. Op die manier blijft jij up-to-date van de campagneresultaten en weet jij zeker dat ze succesvol zijn.

11. Focus op bedrijfsdoelstellingen

Het doel van uitbesteden van je online marketing is om je bedrijfsdoelstellingen te behalen. Online marketingbureaus zijn datagericht en monitoren continu of jouw bedrijfsdoelstellingen behaald kunnen worden met de huidige resultaten. Indien nodig wordt er bijgestuurd, zodat jij jouw bedrijfsdoelstellingen behaald.

12. Snelheid

Online marketeers zijn specialisten die altijd op de hoogte zijn van de laatste trends. De online marketingwereld is soms nog pionieren en hierdoor moet er snel geschakeld worden bij nieuwe trends of wet- en regelgeving. Online marketeers zijn daarom snel in schakelen en bijsturen van campagnes. Een campagne naar een hoger plan tillen? Dit is door een online marketeer zo gedaan!

Nick

Onze marketeers helpen je graag verder met jouw contentstrategie. Bij Brainpink gaan wij samen aan de slag. We boost your business!

Onze head of digital marketing Nick helpt je graag verder!

Artikel delen