Madelon 212
Interne werving werk...

Content & Design

Interne wervingscampagne voor Werkis

Interne wervingscampagne voor Werkis

Graphical

Werkis kwam bij ons met de wens om zoveel mogelijk potentiële kandidaten te werven voor de functie als interne accountmanager. Met veel enthousiasme hebben wij deze recruitment campagne van begin tot eind opgezet en uitgevoerd. Hoe? Lees hieronder verder.

Klant:
Werkis

Opdracht:
Grafisch / Digital

Een creatief concept

Aan de slag! Projectmanager Francis, creative lead Jacob en head of production Alexander hebben eerst brainstormsessies gehouden, om van wilde ideeën tot een realiseerbaar creatief concept te komen. Dit creatieve concept bevat een volledig plan van aanpak, met het doel van de campagne en een goede sfeerimpressie over het eindresultaat.

3

De campagne

Na het pitchen van het creatieve concept aan de opdrachtgever, hebben we in samenwerking een aantal aanpassingen gedaan om zo samen tot een definitief plan te komen. Wij geloven in co-creatie en het meedenken met de klant, zo kom je uiteindelijk tot de beste resultaten. Na de GO op het concept was het tijd om de beelden te schieten! De hele shoot is uitgevoerd door onze Brainpinkers, evenals de edit van de campagnevideo en de campagnebeelden.

Het eindresultaat is een hele toffe recruitmentcampagne, die op diverse platforms zoals Pinterest, TikTok, LinkedIn, Performance Max en Indebuurt is ingezet. Belangrijk is bij de keus van de platforms dat er een goed doelgroeponderzoek aan vooraf is gegaan. Waar je doelgroep is, daar wil je ook zijn met je campagne. De kernzin uit de campagne voor Werkis: 'Wat je achtergrond ook is, Werkis is klaar voor jou.'

De resultaten van de campagne

Het doel van de campagne was de interne werving van Werkis. De resultaten laten zien dat het een succesvolle campagne is geweest. De combinatie van dynamisch beeld, een sterke slogan en het inzetten van diverse platforms hebben hier zeker aan meegewerkt. De cijfers lieten zien dat de campagne is bekeken door de gewenste doelgroep en de meeste weergaven vanuit Pinterest zijn gegenereerd. Er is een hoog doorklikratio vastgesteld bij de retargeting campagne, wat een erg positieve uitkomst is. Een stijging van 220,5% aan bezoekers die de 'Werken bij' website hebben bekeken ten opzichte van voor de start van de campagne!

Behind the scenes!