Uniekdak 

600+ nieuwe leads voor dakinspecties 

 

Met 30 jaar vakmanschap in dakbedekking, zet Uniekdak vol in op digitale groei en leadgeneratie, zelfs in een concurrerende markt. Samen gingen we deze uitdaging aan en behaalden meer dan 600+ leads voor een dakinspectie.

Cases

Van drempelverlagend aanbod naar 600+ conversies

Uniekdak heeft door de samenwerking met Brainpink Digital een gerichte campagne opgezet die niet alleen de drempel voor potentiële klanten verlaagde, maar ook resulteerde in meer dan 430 nieuwe leads in één maand tijd.

Brand optimalisatie

De campagne werd versterkt door een optimalisatie van de branding van Uniekdak, uitgevoerd door Brainpink Studio. De visuele identiteit en tone of voice werden zorgvuldig aangepast om beter aan te sluiten bij de doelgroep. Dit heeft geleid tot een merk dat klaar is voor de toekomst. 

Social Media Ads

Brainpink Digital ontwikkelde een gerichte social media campagne met als centraal aanbod een gratis dakinspectie om leads te genereren. Een simpele, maar zeer effectieve manier om de juiste doelgroep aan te spreken.

Drempel verlagen

Oorspronkelijk was het idee van Uniekdak om de inspecties aan te bieden voor €79,-, maar op ons advies werd dit aanbod gratis. Dit verlaagde de drempel aanzienlijk, waardoor Uniekdak bij elke inspectie een offerte kon uitbrengen en de conversiekans aanzienlijk werd vergroot.

A/B test

We ontwikkelden en hebben verschillende versies getest van de social ads en gebruikten data-analyse om de meest effectieve strategie te bepalen. Dit stelde Uniekdak in staat om hun boodschap effectief over te brengen en maximale resultaten te behalen.

E-mailmarketing

Om de gegenereerde leads optimaal te benutten, werd een geautomatiseerde e-mailflow ontwikkeld. In 10 dagen ontvingen prospects vier e-mails met als doel hen te laten inplannen voor een dakinspectie. Dit resulteerde in een openingspercentage van 57%, een klikratio van 6,7%, en een conversie van 10,79%.

Wat is er bereikt?

433

Aantal leads in een maand

€16,43

Gemiddelde kosten per leads

168.692

Gemiddeld bereik (per week)

Wat was de uitdaging?

Uniekdak had als doel om nieuwe aanvragen voor dakinspecties binnen te krijgen in een steeds competitiever wordende markt. Om deze uitdaging aan te gaan, werd gekozen voor een verloting van een gratis dakrenovatie onder de aanvragen, wat de aandacht en interesse verhoogde en de agenda’s vult voor de komende maanden.

Dankzij de samenwerking met Brainpink Digital heeft Uniekdak B.V. hun digitale marketingstrategie kunnen optimaliseren en een indrukwekkend aantal nieuwe leads weten te genereren. Door de drempel te verlagen en de merkidentiteit te versterken, heeft Uniekdak niet alleen hun positie in de markt verstevigd, maar ook hun conversieratio's aanzienlijk verbeterd.

Ook succes behalen met jouw bedrijf?

Plan jouw gratis adviesgesprek en laat vandaag je resultaten nog verbeteren!